O čem si povídáme
VELIKONOCE 7. 4. - 16. 4. 2025
-rozvoj pohybových dovedností v oblasti jemné motoriky
-rozvoj schopnosti sebeovládání
-osvojení si pravidel chování ve vztahu k druhému
-vytváření povědomí o mezilidských morálních hodnotách
-rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
JARO - 24. 3. - 4. 4. 2025
-získanou zkušenost uplatňuje v praktických situacích
-uvědomuj si, že svou aktivitou a iniciativou může situaci ovlivnit
-chápe, že být komunikativní, vstřícné, iniciativní a aktivní je výhodou
-dětským způsobem rozpozná nevhodné chování
-odhaduje rizika svých nápadů, jde za svým záměrem Nabídk
KOŤÁTKO - 10. 3. - 21. 3. 2025
- všímá si souvislostí, užívá při tom jednoduchých pojmů
- nachází pozitivní ocenění nejen za úspěch, ale i za snahu
- samostatně vyjadřuje své myšlenky
- chápe, že vzniklé konflikty je lepší řešit dohodou
- svoje hry se učí plánovat a organizovat
VEVERKA 24. 2. - 28. 2. 2025
- má elementární poznatky o světě přírody
-spontánně vymýšlí nová řešení problémů a situací
-dovede využívat informativní a komunikativní prostředky, se kterými se běžně setkává (knížky)
- podobuje modely prosociálního chování a mezilidských vztahů
-ví, že není jedno v jakém prostředí žije
KARNEVAL 10. 2. - 21. 2. 2025
- adaptovat se na život ve škole, aktivně zvládat požadavky plynoucí z prostředí školy i jeho běžných proměn (vnímat základní jednání ve skupině, podílet se na nich a řídit se jimi, podřídit se rozhodnutí skupiny, přizpůsobit se společnému programu, spolupracovat, přijímat autoritu) a spoluvytvářet v tomto společenství prostředí pohody
-vědomě napodobit jednoduchý pohyb podle vzoru
-navazovat kontakty s dospělým
-uvědomovat si svoje možnosti a limity
CHYTRÁ LIŠKA 27. 1. 7. 2. 2024
- soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje
- rozlišuje řešení, která jsou funkční (vedoucí k cíli)
- domlouvá se gesty i slovy, rozlišuje některé symboly
- spolupodílí se na společných rozhodnutích, přizpůsobuje se dohodnutým pravidlům
SNĚHOVÁ KRÁLOVNA 13. 1. - 24. 1. 2025
- projevovat zájem o knížky, soustředěně poslouchat četbu, hudbu, divadlo, film
- uplatňovat svoje individuální potřeby, přání a práva s ohledem na druhého, řešit konflikt dohodou
- sledovat a vyprávět příběh, pohádku
- neodbíhat od činnosti, pracovat v klidu
- zapamatovat si jednoduché básničky, písničky a reprodukovat je, přijmout jednoduchou dramatickou úlohu
- umět se přizpůsobit změnám
SNÍH 6.1. - 10.1.2025
- povídáme si o změnách počasí
- vedeme děti k samostatnosti
- procvičujeme vystřihování
- samostatně pracujeme se štětcem a barvou
- řadíme předměty podle velikosti
VÁNOCE 9.12. - 20.12.2024
- vytváříme citové vztahy k živým tradicím
- rozvíjíme úctu k živou
- při praktických dovednostech děti pracují podle pokynů
- projevovat, co cítí - radost, soucit....
- umět nabídnout pomoc
- sladit pohyb se zpěvem
ČERTI 25.11. - 6.12.2024
- zaměříme se na pohybové dovednosti
- učíme děti zvládnout prostorovou orientaci
- pojmenováváme části lidského těla
- vyjadřujeme pocity (strach, těšení se, radost....)
- samostatně zazpívat písničku nebo básničku
PODZIM 18. 11. - 22. 11. 2024
- určovat hlavní znaky podzimu i ostatních ročních období
- opakovat barvy a tvary
- rozlišovat pojmy málo - hodně, nahoře - dole - uprostřed, první - poslední
- umět rozlišit počasí podle obrázků
TŘI PRASÁTKA 4. 11. - 15. 11. 2024
- chce porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí
- hledá různé možnosti a varianty (má vlastní originální nápady)
- dokáže se vyjadřovat a sdělovat své prožitky prostředky výtvarnými
- dbá na osobní zdraví a bezpečí svoje i druhých
- soustředí se na čtený text / pohádka Tři prasátka /
- pozorovat a slovy vyjadřovat charakteristické znaky podzimu
ČERVENÁ KARKULKA 14.10. - 25.10.2024
- rozeznáváme a určujeme barvy
- třídíme barvy a tvary
- orientujeme se v čaových údajích v rámci dne (dopoledne, poledne...)
- rozvíjíme pohybové schopnosti a hrubou motoriku
- vytváříme vztahy mezi sebou
- vedeme děti ke komunikaci
- učíme chápat a dodržovat dohodnutá pravidla
DĚDEČEK 30.9. - 11.10.2024
- poznáváme ovoce a zeleninu podle vzhledu, chuti a vůně
- osvojujeme si poznatky o zdraví
- dramatizujeme pohádku O řepě
- projevujeme ohleduplnost ke kamarádům
- učíme se pozdravit, poprosit, poděkovat, rozloučit se
- obracet se na kamaráda o pomoc, popř. o radu
PANENKA 16. 9. - 27. 10. 2024
- uvědomění si vlastního těla
- rozvoj schopnosti sebeovládání
- rozvoj návyků a dovedností dítěte
- raduje se z toho, co samo dokázalo a zvládlo
- známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně
- rozumí slyšenému a slovně reaguje
- samostatně rozhoduje o svých činnostech
- spoluvytváří pravidla společenského soužití mezi vrstevníKY
KAMARÁDI 9. 9. - 13. 9. 2024
- budeme si vytvářet pravidla soužití, kamarádství a chování v kolektivu
-budeme se učit domlouvat se s učitelkou i s dětmi
-děti se seznámí s pohádkou Jak krtek potkal zajíce
ZLÝ PES 2.9.2024 - 6.9.2024
- budeme hrát pohádku Jak pejsek s kočičkou vařili dort
- postpně seznámíme děti s prostředím třídy
- domluvíme si s dětmi pravidla chování v beruškách
- budeme spoluvytvářet prostředí pohody a kamarádství
- děti budou pohybem a zvukem napodobovat zvířátka
- při všech činostech budeme rozvíjet všechny smysly
- děti si zahrají "narozeninovou" pohádku O veliké řepě