Úvodní stránka

O čem si povídáme Sluníčka

TÉMA: ČARODĚJNICE 22.4. -2.5. 2024

Hlavním záměrem je prožitek dětí ze současné podoby pálení čarodějnic, svátkyů jara, o dobru, zlu a lidských hodnotách. Budeme rozvíjet komunikativní dovednosti při sebehodnocení, dramatizaci pohádky O PERNÍKOVÉ CHALOUPCE, chystání výzdoby třídy na čarodějnický rej.

Budeme vytvářet čarodějnickou havěť, čarodějnice z papíru a přírodnin. Naučíme se přesnému vystřihování, čistému lepení a dekoraci na téma Čarodějnice. Budeme zpívat žertovné písně, básně k tématu , rytmizovat, vymýšlet hádanky a rýmy. Vyrobíme si kouzelný lektvar z mentosky a coly. Celý týden se budeme připravovat na ČARODĚJNICKÝ REJ v MŠ. 30.4.- přijdeme všichni v čarodějnickém kostýmu a formou zábavných her, písní, tanců a soutěží, kde nikdo neprohraje, zakončíme toto téma.

TÉMA: VELIKONOCE 7.4. - 17.4.2025

Hlavním cílem bude děti seznámit s typickými znaky Velikonoc. Budeme si podívat o tradicích a zvycích, které jsou spojeny s Velikonocemi, jak se slaví Velikonoce v jiných zemích, jaké máme jarní květiny, budeme přiřazovat mláďata ke zvířatům.  Naučíme se velikonoční říkanky a básničky. V ranních hodinách budeme malovat vajíčka technikou rozpuštěných fixů. V grafomotorice si děti dokreslí spirály (kudrdlinky) na beránkovi. Ml.děti dokreslí zrníčka kuřátkům. Naučíme se říkanku s pohybem PŘIŠEL JSEM K VÁM NA KOLEDU.

CENTRA AKTIVIT: 

Ateliér: Děti si pastelama udělají pozadí na papírovém vejci a poté dozdobí krepovým papírem jako květy.

Dílna: Ozdobíme si květináček, který dále použijeme v jiném centru na sázení řeřichy.

Domácnost: Děti si do připraveného květináčku zasadí řeřichu.

Drobná manipulace: Děti si vytvoří velikonoční přání.

Knihy a písmena: Děti budou spojovat vejce stejného vzhledu, ml.děti poskládají puzzle se zvířátky.

Dramatizace: Děti společně vytvoří z provazu a pěnových ozdob velké vejce.

TÉMA: JARO PŘICHÁZÍ 24.3. - 4.4. 2025

hlavním cílem bude všímat si proměn v přírodě na jaře, povídat si co vše umí udělat slunce, budeme vnímat krásu kolem sebe, experimentovat s vodou, poznávat jména jarních květin, názvy ptáků. Budeme si povídat zajímavosti ze života ptáků na jaře.

Osvojíme si poznatky důležité k podpoře zdraví, bezpečného chování venku, rozvíjet společenský a estetický vkus.

Naučíme se novou píseň JARO, JARO, JARO UŽ JE TU, VYROSTLA NÁM , TÍP, TÍP, TÍP.  báseń Rozesmátá maceška. Přečtu dětem pohádku Bojácný benjamínek, Lewtem ptačím světem, Proč jsou květy barevné. PH: Klapy, klapy, klap.

CENTRA AKTIVIT:

KNIHY A PÍSMENA: Děti budou spojovat ptáky s hnízdy, pojmenují je.

GRAFOMOTORIKA: List č. 3-Ml. děti budou obtahovat vlaštovičky, st. děti obtáhnou vlaštovičky a hnízdo.

POKUSY A OBJEVY: Vyzkoušíme koordinaci ruky a oka při lovení rybiček z vody.

DRAMATIZACE: Pokusíme se o dramatizaci pohádky O KOHOUTKOVI A SLEPIČCE.

DROBNÁ MANIPULACE: Dětisi vystřihnou ptáčky z papíru a podlepí bříško barevnými proužky.

ATELIÉR: Děti si vyzkouší novou techniku zapouštění do mokrého podkladu, nakkreslí tuší jarní kytku ,vystřihnou a dolepí na okolí.

POBYT VENKU: Budeme pozorovat měnící se počasí, probouzející se přírodu. Budeme jmenovat jarní květiny v předzahrádkách.

 

Každé pondělí plavání v Třebíči, 25.3. 2025- KOUZELNÍK V MŠ.

TÉMA: VESMÍR KOLEM NÁS 10.3. - 21. 3. 2025

Cílem tématu bude seznámit děti s prostorem kolem nás- vesmírem, uvědomění, že jsme jeho součástí, seznámit děti s planetami, souhvězdím a hvězdami. Výrobky, které si děti vytvoří využijeme na loučení s předškoláky na konci roku. Grafomotorický list - raketa. Vytvoříme si v kruhu model vesmíru pomocí obručí a kamenů Stapelstein. Naučíme se báseň NAŠE ZEMĚ TA SE TOČÍ, píseň NAŠE ZEMĚ KULATÁ JE.

CENTRA AKTIVIT:

Ateliér: Děti si vytvoří temperami obraz s planetou a kosmonautem.

Dílna: Děti si vyrobí vesmírné čelenky (na loučení s předškoláky).

Dramatizace: V tomto centru si děti postaví raketu a zahrají si na kosmonauty.

Grafomotorika: Děti dokreslí polovinu mimozemšťana.

Knihy a písmena: Děti vykreslí jeden obrázek, který nepatří do řádku.

Drobná manipulace: Děti vymodelují z plastelíny mimozemšťana tak, jak si ho představují.

TÉMA: KARNEVAL- HUDEBNÍ NÁSTROJE 17.2.-28.2. 2025

Hlavním cilem bude seznámit děti s masopustními tradicemi a zvyky u nás. Přiblížíme si náš karneval v MŠ. Děti se seznámí s masopustním obdobím, proč se říká maso-půst, období střídmosti v jídle i zábavách.Naučíme se motivační písně, básně, žertovná pořekadla. Řekneme si jaké pokrmy, pochutiny, tance a veselí dělali lidé dříve a dnes na masopust, nejznámější masopustní masky. Další týden se téma stočí na hudební nástroje-zvuky kolem nás, různé žánry hudby, rozlišit náladu hudby, vyjádřit hudbu pohybem, naučit se názvy hudebních nástrojů.

ATELIÉR: Děti budou dodělávat čelenky na vystoupení, závěsné spirály.

GRAFOMOTORIKA: Spodní obloučky- graf. list šašek.

DROBNÁ MANIPULACE: Děti budou vystřihovat obkreslenou basu a vykreslí waxami.

POKUSY A OBJEVY: Děti budou protahovat vlnou basu- struny.

HUDEBNÍ CENTRUM: Skupinka dětí nacvičí pro ostatní hudební vystoupen ís rytmickými nástroji.

KNIHY A PÍSMENA: Skládání karnevalových masek- vystřihnou a nalepí k sobě.

17.2,24.2- PLAVÁNÍ

21.2.- KARNEVAL V MŠ

26.2.- PEČENÍ HOUSEK V MŠ.

TÉMA: AŤ ŽIJE KARNEVAL! 3.2. - 14.2.2025

Hlavním cílem bude děti seznámit s významem karnevalu. Budeme si povídat o masopustu a o tradicích. Budeme se učit názvy hudebních nástrojů. Naučíme se píseň Já jsem muzikant a zahrajeme si na hudební nástroje. Naučíme se báseň KARNEVAL. V grafomotorice budou děti dokreslovat spirály na klaunovi. Mladší děti obtáhnou vlasy klauna. Celé téma bude přípravou na karneval, kde nás čeká spousta zábavných souteží a her (štronzo, kloboučkovaná,balonkový tanec apod.), písní a tanečků.

CENTRA AKTIVIT:

Ateliér: Děti si vyrobí hlavu klauna a různě si ji vyzdobí podle své fantazie.

Dílna: V dílně si děti vyrobí čelenku s motivem sluníčka.

Grafomotorika: V tomto centru budou děti vykreslovat geometrické tvary na klaunovi podle barev na předloze.

Drobná manipulace: Děti budou na chlupaté drátky navlékat korálky (jako vlasy klauna).

Dramatizace: Děti společně poskládají z pěnových vzorů klauna.

Knihy a písmena: Děti budou skládat obrázkové sudoku.

 

TÉMA : ZIMA, ZIMA, ZIMIČKA 20.1.-31.1. 2025

Hlavním záměr: budeme si povídat o zimních radovánkách, proč je dobré chodit ven a sportovat. Budeme si povídat o ochraně zdraví. Budeme podporovat zájem o učení, kooperativní činnosti, experimentaci, zkoumání vlastností sněhu a ledu. Budeme pozorovat měnící se počasí. Poznávat slova  různého významu, rýmy, zdrobněliny. Začneme s určováním hlásky na konci slova. Naučíme se novou taneční hru POTKAL MRAZÍK,

KULI, KULI, KULILÁ.

Báseň KUPA SNĚHU KLUKY LÁKÁ. Děti se seznámí s novou pohádkou SNĚHURKA a pokusí se ji dramatizovat.

CENTRA AKTIVIT:

MATEMATICKÉ DOVEDNOSTI: Budeme vyhledávat a jmenovat geometrické tvary. Děti si vyzkouší práci s pravítkem. V centru budou děti skládat děj podle časové posloupnosti- stavba sněhuláka.

KNIHY A PÍSMENA: Děti budou skládat děj- časová posloupnost. Jak se staví sněhulák.

GRAFOMOTORIKA: Obloučky- děti spojí obloučky lyžaře.

POKUSY A OBJEVY:  Zakreslíme pomocí pravítka vločku, oblepíme ovesnými vločkami.

ATELIÉR: Děti si vystřihnou kluziště, nakreslí bílou pastelkou dráhu a vykreslí postavu na bruslích.

DIVADLO: Děti se seznámí s pohádkou O SNĚHURCE a pokusí se o dramatizaci. Rozbor pohádky, vyprávění na pokračování, vymyslet různé konce pohádky.

22.1. 2025 - Projektový den POPRVÉ KUCHAŘEM v MŠ.

23.1. 2025- Tvoření s tatínky v MŠ.

TÉMA: Z POHÁDKY DO POHÁDKY 6.1.- 17.1.2025

Hlavním cílem bude děti seznámit s nejznámějšími pohádkami. Budeme si povídat o pohádkách které děti viděly o vánočních prázdninách a jaká pohádka je jeich nejoblíbenější. Budeme si číst texty pohádek a děti budou podle obrázků doplňovat slova. Budu dětem dávat pohádkové hádanky. V tělocviku si zahrajeme NA KRÁLE a uděláme si KOBLÍŽKOVU CESTU (opičí dráhu). V grafomotorice budou děti dokreslovat obloučky jako perníčky na střeše chaloupky. Naučíme se báseň O KOBLÍŽKOVI.

CENTRA AKTIVIT

Ateliér: Děti si temperami namalují svoji oblíbenou pohádkovou postavu.

Dílna: Děti si ráno složí z novin čepičku pro Večerníčka, kterého si poté v centru dílna dovytvoří.

Dramatizace: Děti zkusí zdramatizovat pohádku O KOBLÍŽKOVI.

Grafomotorika: Děti dokreslí polovinu koblížku.

Knihy a písmena: Děti budou skládat děj pohádky (po sobě jdoucí obrázky známých pohádek).

TÉMA: VÁNOCE PŘICHÁZEJÍ 9.12.-20.12. 2024

Budeme si užívat a připravovat sváteční pohodu, rozvíjet estetické cítění, zdobit stromeček. Seznámíme se s vánočními tradicemi, zvyky,  zpívat vánoční písně, koledy a naučíme se báseň O VÁNOCÍCH. Vyrobíme si vánoční svícen, andělíčka z piškotů, vánoční přání.Naučíme se novou píseň ZNÍ TO JAKO V POHÁDCE. Děti si zahrají živý betlém a dozví se něco o narození Jezulátka. Děti budou pomáhat se zdobenímtřídy, vánočního stromečku,poslech vánočních příběhů, pohádek, dopis Ježíškovi.

Děti se dozví něco o obdarování. Vždy to nemusí být hmotný dar. Co si přejeme pod stromečkem? Kimova hra - Co zmizelo pod stromečkem, Hledáme cestu do Betléma, sestavujeme kometu.

ATELIÉR: Děti budou vyrábět andílka z různých materiálů- piškotu, papíru, provázků.

DÍLNA: Budeme vyrábět vánoční svícínky ze sklenic, Děti se naučí dekorovat z kokosu, vloček a provázků.,Dolepí větvičky a mašličku.

KNIHY A PÍSMENA: Budeme spojovat velké vločky a malé. Děti vybarví červenou pastelkou malé a největší modrou pastelkou. Porovnáváme velikosti vloček.

DIVADLO. Děti si budou hrát PŘÍBĚH O narození Ježíška.

DROBNÁ MANIPULACE: Děti si vyrobí přáníčka k Vánocům- naučí se překládat papír na půl, vystřihnou zvoneček, nalepí text básně, nakreslí obrázek s vánoční tematikou.

16. 12. 2024- VÁNOČNÍ NADÍLKA s besídkou ve třídě. Děti si vyzkouší různé tradice a zvaky o Vánocích. Zahrajeme si hru  KDE SE SCHOVAL ZLATÝ OŘÍŠEK, ODKUD ZNÍ ZVONEČEK, ULOV SI SVÉHO KAPRA.

TÉMA: ČERTÍ ŠKOLKA 25.11.-6.12.2024

Budeme si s dětmi povídat o svatém Mikuláši, čertovi a andělovi. Celé téma nás bude provázet čertík Růžek,  budeme si číst pohádky o špatném chování -PEKELNÉ RŮŽKOVI POHÁDKY, děti budou odpovídat na otázky z pohádek a povedeme diskuzi na téma špatné a dobré chování, jak se umíme poučit z chyb. Budeme si říkat pekelné vtípky a hádanky. Budeme vytvářet protiklady (peklo-nebe...). Naučíme se báseň Čertíček a Mikuláš a píseň ČERTÍ TANEC, který si děti zatancují ve dvojicích.Téma zakončíme ČERTÍ ŠKOLKOU, kde budeme hrát spoustu zábavných her, písní, básní a soutěží. Také nás v MŠ  navštíví Mikuláš. S dětmi si uděláme sladké čertí kakové koule, na kterých si pochutnáme.

Centra aktivit:

ATELIÉR: Děti si na předem připravený podklad nakreslí tuší čerta, Mikuláše nebo anděla.

DÍLNA: Děti si dle vlastní fantazie vyrobí čerta nebo čertici.

DRAMATIZACE: V tomto centru si děti zahrajé na ČERTÍ ŠKOLKU. Budou zde skládat slova na tabuli a jiné.

KNIHY A PÍSMENA: Děti budou na pracovním papíře spojovat stíny s věcmi, které se skrývají v Mikulášově tašce.

GRAFOMOTORIKA: Děti pomocí pastelek vytvoří na papír velké "klubíčko", jako hlavu čerta a poté zde dolepí oči a rohy.

 

TÉMA :  ZAMYKÁNÍ LESA 11.11. - 22.11. 2024

Budeme si povídat , jak se příroda připravuje na zimní čas. Děti se dozví zajímavosti ze života zvířat na podzim, stromech, keřícha rostlinách v lese.Poslechneme si zvuky volně žijících zvířátek. Jak se máme chovat v lese, co do lesa patří a co ne.Co je v lese nebezpečné a čím je pro nás významný a užitečný. Seznámime se s pohádkou O líné veverce, Uplakaná muchomůrka _ rozbor pohádky, poučení, jak by děj mohl dopadnout jinak? Děti se naučí novou píseń METLA LIŠKA POKOJÍČEK a báseň MUCHOMŮRKA.

CENTRA AKTIVIT:

KNIHY A PÍSMENA: Děti budou vyhledávat písmenka do slov s tématem lesa., 

ATELIÉR: Děti budou tvořit a kreslit strašáka na poli z podzimních plodů a listí- práce s lepidlem, látkou a přírodninami, technické dovednosti při kresbě tuší.

POKUSY A OBJEVY: Budeme tvořit ježka z brambory a špaget.

DRAMATIZACE: Pokus o dramatizaci pohádky O BUDULÍNKOVI.

GRAFOMOTORIKA: Nejprve obtáhnou prstem a potom spojí linii tužkou- les a houby.

TĚLESNÁ VÝCHOVA: Seznámím děti s novou hrou SOVA LÉTÁ PO LESE, NA HOUBAŘE.

DROBNÁ MANIPULACE: Děti budou modelovat hou by podle skutečnosti-válení, vyvalování koule, placka, vybrat barvy, zachovat tvar.

 

TÉMA: MOJE TĚLO A ZDRAVÍ 31.10.-8.11.2024

Budeme si s dětmi povídat o našem těle, jaké máme orgány, jak pečujeme o naše tělo, co děláme, abychom byli zdraví. Naučíme se báseň HONIL BACILA BACILA. Zazpíváme si píseň HLAVA, RAMENA, KOLENA, PALCE. Přečteme si pohádku NEMOC a děti budou odpovídat na otázky. Budeme si povídat o tom, jak se mají čistit zuby a děti si to i zkusí na velkém modelu úst. Budeme se učit smysly a chutě na jazyku, které máme.

CENTRA AKTIVIT:

Ateliér: Děti si nakreslí celou postavu sebe na papír A4.

Dramatizace: V dramatizaci děti poskládají velkou kostru člověka z ruliček a přiloží ke dvou zubům zdravé a nezdravé potraviny.

Grafomotorika: V grafomotorice děti dokreslí různé druhy vlasů-kudrnaté, rovné, vlnité.

Dílna: V dílně děti budou skládat kostru a zatloukat hřebíčky do spojů-mohou si poté kostlivce různě upravit dle pohybu, který se jim líbí.

Drobná manipulace: Děti si vymodelují ústa z plastelíny a do těch budou vtlačovat fazole jako zuby.

TÉMA: USPÁVÁNÍ BROUČKŮ 14.10. - 25.10. 2024

Hlavním cílem bude dozvědět se něco o životě hmyzu . Budeme si povídat zajímavosti o broucích, motýlech a hmyzu. Kde žijí, čím se živí, jak se pohybují, proces líhnutí, čím jsou užiteční.Využijeme encyklopedie a knihy o zvířatech, Ferda mravenec, Příběhy včelích medvídků,Brouk Pytlík, DRAMATIZACE:.Děti se pokusí o dramatizaci pohádky Pod hříbkem. 

DÍLNA: Děti budou modelovat hlemýždě , ulitu vyberou z kaštanů.

ATELIÉR: Děti vystřihnou tělo a křídla motýla. Potom budou válečkem frotážovat na papře okolí.

DROBNÁ MANIPULACE: děti skládaly z mozaiky hmyz a brouky.

GRAFOMOTORIKA:  Starší děti obtahovaly let včelek, mladší děti hledaly a zaznamenávaly cestu pavouka k síti.

POBYT VENKU: Pozorovali jsme brouky pod lupou, na informačních tabulích kolem školy jsme pojmenovávali hmyz a brouky.

25.10. 2024- Uspávání broučků- Akce pro rodiče s dětmi kolem ZŠ.

 

TÉMA: PODZIMNÍ ZAHRÁDKA 30.9.-11.10.2024

Hlavním cílem bude seznámit děti se znaky podzimu. Také se naučíme názvy nářadí, s kterým pracujeme na zahrádce, druhy ovoce a zeleniny, budeme si povídat o tom, jak můžeme pomoct mamince a tatínkovi na zahradě apod. Budeme si říkat co se dá z plodů ze zahrady vyrobit. Budu dětem číst hádanky o ovoci a zelenině a děti budou odpovídat. V grafomotorice budou děti dokreslovat tužkou kruhy jako hroznové víno. Zdramatizujeme si pohádku O červené řepě. Děti si v ranních hodinách vytvoří ježka z papíru a dokreslí bodliny tuší. Děti si ve dvojicích zatancují Mazurku na píseň MĚLA BABKA. Naučíme se básničku s pohybem PODZIM.

CENTRA AKTIVIT: 

Knihy a písmena: Děti budou na pracovním listu kreslit fixem počet puntíků dle počlu ovoce v zavařovačce, mohou i přiřazovat počet přírodnin.

Grafomototrika: Děti budou pomáhat babičce míchat povidlí -tužkou budou kreslit spirály.

Dramatizace- Děti si zkusí zdramatizovat pohádku O červené řepě.

Ateliér: V ateliéru budou děti pomocí houbičky a temper vytvářet ovoce, které budou chtít.

Kostky: Děti budou podle předlohy skládat obrázky z kaštanů.

TÉMA  DŮM:16.9.-27.9. 2024

Hlavním tématem je soužití pod jednou střechou.. Poznáváme kamarády, zaměstnance MŠ, okolí MŠ, Utužujeme pravidla třídy, v centrech, při pobytu venku, v jídelně, v tělocvičně. Budeme posilovat kamarádské vztahy k p. učitelkám, kamarádům. Budeme rozvíjet řečové aktivity při dramatizaci pohádky O SMOLÍČKOVI, opakování básně STOJÍ ,STOJÍ DOMEČEK, Děti si zopakují rytmizaci na ozvučné nástroje, naučí se novou píseń LETÍ MOTÝL NAD ŠKOLKOU. Zopakujeme píseň KAMARÁDSKÁ.  Budeme trénovat  kalendář počasí a přírody, roli lehátkáře a hospodáře. Začneme pracovat v centrech- samostatná práce, pracovat podle pokynů, pravidel. Umět se sebehodnotit! 

Centra aktivit: ATELIÉR: Děti si nakreslí pastelkami členy rodiny do poskládaného domečku z papíru.DÍLNA: Děti si vyrobí domeček- skládání podle pokynů, stříhání po čáře, lepení. KNIHY A PÍSMENA: Děti budou přiřazovat klíče s výřezy k zámkům od domků. DROBNÁ MANIPULACE: Postavíme z lega domečky- práce ve dvojicích,  prostorová orientace, manuální zručnost. VELKÉ KOSTKY: Děti si postaví z velkých kostek MŠ-společná práce.

POBYT VENKU:Děti se budou učit správnému postupu při oblékání, dodržování pravidel bezpečnosti , chůzi ve dvojicích. Budeme pozorovat měnící se počasí. Využijeme multifunkční hřiště i lanové centrum.

26. 9. - LOGO  DEPISTÁŽ pro nahlášené děti.

TÉME: SLUNCE 2.9.- 13.9.2024

Hlavním cílem tohoto tématu bude pomoct dětem s adaptací na třídu Sluníček. Děti se budou seznamovat s prostředím, budeme se učit hygienické návyky, budeme si s dětmi společně vytvářet pravidla třídy, jak se chovat k hračkám, jak se chovat ke kamarádům, k paní učitelce apod. Naučíme se krátkou říkanku, kterou se každé ráno pozdravíme v kruhu a popřejem si hezký den. Budeme se seznamovat a vytvářet nová kamarádství. V grafomotorice si děti tužkou obkreslí rovné čáry jako paprsky sluníčka. Naučíme se píseň s pohybem Když jsi kamarád. Ukážeme si CENTRA AKTIVIT a jednotlivá centra si pojmenujeme. Děti se budou učit roli "hospodáře" a "lehátkáře". Uděláme si společně kalendář počasí a postupně se budou děti učit pracovat samy či ve dvojicích. Vyrobíme si společně velké slunce a každé z dětí si na mráček nakreslí svou značku. Naučíme se báseň KAMARÁDSKÁ. V ranních hodinách si s dětmi společně vyplníme první list do portfolia.

Poslat známému Poslat na e-mail   tisk Tisknout   ↑ Nahoru